Nowy system raportów w LaoHost.pl

, 6 minut czytania

Do tej pory nasz system powiadomień o zdarzeniach na serwerach wirtualnych był wybiórczy i obejmował jedynie najważniejsze problemy: wygaśnięcie konta oraz przekroczenie limitów. W czerwcu wprowadzamy dla Państwa nowy, kompleksowy system audytu oraz raportowania nawet potencjalnych problemów występujących na koncie. Dzięki temu witryny internetowe oraz poczta elektroniczna hostowane na naszej platformie będą jeszcze bardziej bezpieczne.

Sprawdź stan Twojej witryny

Artykuł zbyt długi? Nie ma problemu, nowa funkcjonalność jest na tyle intuicyjna, że nie trzeba go obowiązkowo czytać.

Sprawdź swoją witrynę »

Co obejmują nowe raporty

Nowe raporty obejmują niemalże wszystkie aspekty działania witryn internetowych oraz poczty elektronicznej:

  • rejestrację domen podpiętych do panelu DirectAdmin
  • poprawność rekordów DNS
  • integrację z CloudFlare
  • status odpowiedzi HTTP
  • poprawność instalacji certyfikatu SSL
  • pomyłkowe zawieszenie domeny w panelu DirectAdmin
  • wersję PHP
  • wersję skryptów WordPress i Joomla
  • ochronę mod_security
  • żądania do zainfekowanych plików
  • przekroczenie limitu powierzchni przez poszczególne skrzynki pocztowe
  • zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych
  • i inne

Wyniki

Wyniki audytów są podzielone na cztery kategorie:

  1. Błędy krytyczne — do tej kategorii zaliczamy wszystkie problemy umożliwiające działanie strony takiej jak niezarejestrowana domena, błędna ustawienia DNS, błędny certyfikat SSL i inne. Błędami krytycznymi są także czynniki mogące znacząco wpływać na bezpieczeństwo witryny: niewspierana wersja PHP oraz niezaktualizowany system zarządzania treścią.
  2. Ostrzeżenia — problemy mogące stanowić problem w teraźniejszości lub przyszłości, na przykład wygasające wkrótce domena lub certyfikat SSL, nieprawidłowe rekordy DNS dotyczące poczty elektronicznej i inne.
  3. Informacje — w tej kategorii umieszczamy wyniki, które nie stanowią problemów, jednak mogą znacząco poprawić bezpieczeństwo lub wydajność serwera wirtualnego. Pozwalamy także w tej kategorii umieszczać sugestie pewnych ulepszeń, których być może Państwo nie potrzebują: np. możliwość przeniesienia domeny do nas, zmiana planu hostingowego na zawierający nielimitowany transfer, zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych i inne. Tego typu wyniki nie powodują powiadomień e-mail i można je zignorować.
  4. Testy zakończone sukcesem — wyniki, które nasz system zinterpretował jako prawidłowe.

Niestety, system raportów może zgłaszać też nieprawidłowe wyniki (tzw. false positive). System na przykład nie jest w stanie stwierdzić, czy np. świadomie korzystają Państwo z zewnętrznych serwerów DNS czy nie.

Codzienny audyt konta

Codziennie w godzinach nocnych nasz system przeprowadzi audyt wszystkich aktywnych serwerów wirtualnych. Powiadomienie e-mail zostanie wysłane w przypadku, gdy testy wykażą co najmniej jeden błąd krytyczny lub ostrzeżenie.

Powiadomienia są w pełni konfigurowalne z poziomu strony wyników. Można ustawić częstotliwość wykonywania audytu oraz wyłączyć powiadomienia dla konkretnych testów. Wszystko to za pomocą kilku kliknięć bez potrzeby logowania się do panelu klienta.

Integracja ze stronami błędów

Jeżeli pozostawili Państwo domyślne strony błędów, będzie na nich zawarty link do raportu, który umożliwi szybsze rozeznanie się w sytuacji. Link będzie także zawarty na stronie wyświetlanej w przypadku blokady domeny lub serwera wirtualnego. W takim przypadku wyświetlenie szczegółów raportu będzie wymagało zalogowania się do panelu klienta, aby nie wyświetlić przypadkowym osobom potencjalnie wrażliwych danych, np. loginu konta.

Integracja z systemem zgłoszeń

Wszystkie osoby, które będą chciały zgłosić nam problem z działaniem usługi będą proszone o podanie identyfikatora serwera wirtualnego, domeny lub skrzynki pocztowej. Jeszcze przed utworzeniem zgłoszenia utworzymy i wyświetlimy wyniki raportu, będzie to trwało od kilku do kilkudziesięciu sekund. Z naszych obliczeń wynika, że opcja ta umożliwi zredukowanie otwartych zgłoszeń o około 70% a także pozwoli Państwu na szybkie rozeznanie się sytuacji i samodzielne rozwiązanie problemu bez potrzeby na oczekiwanie odpowiedzi konsultanta.

Oczywiście, w każdej chwili będzie można utworzyć zgłoszenie bez oczekiwania na wynik audytu.

Sprawdź swoją witrynę »

Kategorie:    Wszystkie    Bezpieczeństwo    Nowości
Skomentuj
Uwaga! Komentarze na naszym blogu są ściśle moderowane.
Pole obowiązkowe. Pole obowiązkowe.