Spis treści
- Czy można utworzyć zabezpieczone certyfikatem SSL przekierowanie na adres IP i port?
- Co się stanie, gdy zapomnę opłacić serwer wirtualny w terminie?
- Dlaczego nie przysyłamy bezpośrednio numeru konta i kwoty do zapłaty za hosting na życzenie klienta?
- Dlaczego ustawienia php_value w pliku .htaccess nie działają?
- Nie mam żadnych baz danych w panelu phpMyAdmin
Czy można utworzyć zabezpieczone certyfikatem SSL przekierowanie na adres IP i port?
Można, takie przekierowanie może ustawić administrator, nie ma możliwości wprowadzenia takiego ustawienia samodzielnie w panelu DirectAdmin. Przekierowanie polega na wykorzystaniu mechanizmu proxy. Wówczas połączenie jest zabezpieczone certyfikatem między użytkownikiem a naszym serwerem. Jeżeli serwer docelowy nie obsługuje szyfrowania, połączenie między naszym serwerem a serwerem docelowym nie będzie szyfrowane.
Przykład: https://panel.mojadomena.pl może wskazywać na adres http://172.0.234.234:8080 maskując w ten sposób docelowy adres IP i zabezpieczając połączenie certyfikatem SSL między internautą a naszym serwerem.
Co się stanie, gdy zapomnę opłacić serwer wirtualny w terminie?
Serwer zostanie zablokowany jeden dzień po dacie wygaśnięcia, usługi nie będą dostępne. Witryna internetowa będzie wyświetlać informację o zablokowaniu konta, nie będzie możliwości odczytu, wysyłki oraz przyjmowania poczty elektronicznej. Nadawcom wiadomości e-mail będzie przesyłana zwrotka w informacją, że skrzynka pocztowa nie istnieje. Nie będzie dostępu do phpMyAdmin, Rouncube, panelu DirectAdmin ani konta FTP.
Dane pozostaną jednak na serwerze przez okres 14 dni a opłata spowoduje natychmiastowe odblokowanie wszystkich usług po zaksięgowaniu przez nas wpłaty.
Po tym okresie konto zostaje usunięte z serwera a dane zostaną przechowywane jedynie w postaci kopii zapasowej na serwerze zewnętrznym. Dane te są przechowywane przez okres 6 miesięcy a zapłata za hosting spowoduje automatyczne uruchomienie konta z posiadanej przez nas kopii. Proces odzyskiwania danych z kopii zapasowej trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu minut.
Po upływie 6 miesięcy od wygaśnięcia konta dane zostają bezpowrotnie usunięte i nie ma możliwości ich odzyskania.
Istnieje możliwość wcześniejszego usunięcie danych z kopii zapasowej na życzenie klienta. W takim przypadku prosimy o zgłoszenie do obsługi klienta.
Dlaczego nie przysyłamy bezpośrednio numeru konta i kwoty do zapłaty za hosting na życzenie klienta?
Często zdarza się, że proszą Państwo o przysłanie danych pozwalających na bezpośrednie opłacenie usług. W takim przypadku konsekwentnie odmawiamy i prosimy o skorzystanie z procedury przedłużenia usług. Dlaczego?
Po pierwsze, z przyczyn bezpieczeństwa. Przyjęliśmy, że właścicielem konta jest osoba, która je opłaciła i może tę opłatę udokumentować. W przypadku, gdy jednocześnie zapomniane zostanie hasło do panelu klienta oraz klient nie posiada dostępu do skrzynki pocztowej, może się autoryzować potwierdzeniem ostatniego przelewu wykonanego do nas. Nie możemy więc podawać danych do przelewu każdej osobie, która się do nas zgłosi.
Po drugie, z przyczyn praktycznych. Podczas procesu płatności pytamy o dane do faktury VAT, sposób dostarczenia faktury, proponujemy wygodne sposoby opłaty, które pozwalają na szybsze opłacenie usługi. Przejście tej procedury zajmuje porównywalnie tyle samo czasu co zajęłoby uzyskanie danych do płatności a pozwala na wyeliminowanie potencjalnych problemów i nieporozumień.
Dlaczego ustawienia php_value w pliku .htaccess nie działają?
Modyfikowanie ustawień PHP z poziomu pliku .htaccess jest możliwe, gdy PHP działa jako moduł Apache. Taki sposób obsługi PHP jest nieefektywny.
Korzystamy z PHP-FPM, które pozwala na obsługę wielu wersji PHP, jest znacznie bezpieczniejsze i wydajniejsze. Wstawienie opcji php_value do pliku .htaccess skutkuje pojawieniem się błędu 500.
W większości przypadków nie zachodzi konieczność modyfikacji ustawień PHP. Limity, które mamy ustawione na serwerach zaspokajają potrzeby popularnych systemów zarządzania treścią (WordPress, Joomla, Drupal itd.) oraz frameworków (Laravel, Symphony, ZendFramework itd.). Jeżeli jednak potrzebują Państwo innych ustawień, można zgłosić się do obsługi klienta. Chętnie ustawimy niezbędne parametry i doradzimy najlepsze rozwiązania.
Nie mam żadnych baz danych w panelu phpMyAdmin
Taka sytuacja jest możliwa, gdy zalogowali się Państwo do panelu phpMyAdmin z użyciem nazwy użytkownika i hasła do panelu DirectAdmin. Domyślnie użytkownik ten nie posiada praw do tworzenia baz danych.
Aby utworzyć bazę danych MySQL należy zalogować się do panelu DirectAdmin i odnaleźć opcję "Bazy danych MySQL" a następnie "Utwórz nową bazę". Zostaniemy poproszeni o wybranie nowej nazwy użytkownika, której przedrostkiem będzie login serwera oraz wprowadzenie lub wygenerowanie losowego hasła.
Rozwiązanie to może wydawać się niewygodne, ale zwiększa poziom bezpieczeństwa: tworzymy login i hasło, które nie daje dostępu do serwera wirtualnego: panelu DirectAdmin i głównego konta FTP.
Ważne! Nie należy podawać nazwy użytkownika i hasła do panelu DirectAdmin w plikach konfiguracyjnych witryn internetowych. W takim przypadku, gdy zmienimy hasło do serwera, witryna internetowa nie będzie miała możliwości korzystania z bazy danych MySQL i wyświetli błąd połączenia. W plikach konfiguracyjnych należy zawsze podawać właśnie login i hasło utworzone w panelu DirectAdmin.