Baza wiedzy

Polityka limitowania obciążenia

Jako jedna z niewielu firm zdecydowaliśmy się na jawne limitowanie zużycia zasobów. Dzięki temu udaje się uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z blokadą konta. Klienci posiadające zasobożerne witryny są powiadamiani o nadmiernym zużyciu i mogą odpowiednio wcześniej zoptymalizować swoje skrypty.

Przekroczenie limitów spotyka zaledwie niecałe 1% naszych klientów — nie należy się więc obawiać problemów z tego tytułu. Limity są rozsądnie dobrane — najmniejsze konto jest w stanie obsłużyć kilka, a nawet kilkanaście witryn (w zależności od ilości odwiedzin) opartych o popularne systemy zarządzania treścią (Wordpress, Drupal, Joomla itd.).

Limit obciążenia dotyczy średniego dziennego użycia procesora (CPU), pamięci RAM oraz liczby nieoptymalnych zapytań MySQL. Obciążenie jest zliczane na bieżąco i jest widoczne w panelu klienta na wykresach:

Powyższy wykres przedstawia średnie obciążenie konta obsługującego witrynę działającą na systemie zarządzania treścią "Drupal", odwiedzaną średnio przez 1000-1200 osób dziennie. Skrypt nie jest w żaden sposób zoptymalizowany (wyłączone cache, kompresja CSS wyłączona, brak modułów zwiększających wydajność).

Jeśli konto w danym dniu przekroczy limit zużycia zasobów — system automatycznie wysyła wiadomość e-mail z prośbą o optymalizację skryptów lub zakup wyższego pakietu hostingowego. Staramy się, aby blokada konta była ostatecznością. Konto jest blokowane jeśli drastycznie przekroczy limit obciążenia, lub jeśli przekracza ten limit przez kilka dni pod rząd.

Oceń przydatność:


Zobacz także: